Polityka Prywatności
Aplitt sp. z o.o.

Wprowadzenie 

Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje na temat przetwarzania przez Aplitt sp. z o.o. Twoich danych osobowych, określa cele, podstawy prawne przetwarzania oraz sposoby gromadzenia i wykorzystywania Twoich danych osobowych, a także przybliża informacje na temat Twoich praw. Wiedza na ten temat jest istotna, prosimy zatem o uważne zapoznanie się z jej treścią. 

Przekazujemy Ci informacje w powyższym zakresie, ponieważ zobowiązują nas do tego przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej jako: „RODO”. 

Administrator danych osobowych, czyli kto decyduje o celu i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych? 

Administratorem Twoich danych osobowych jest Aplitt sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-387) przy ul. Arkońskiej 11, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000692419, NIP: 584-27-63-014. Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy (dalej będziemy używać sformułowań „Aplitt”, „my” lub „Spółka”). 

Możesz skontaktować się z nami: 

  • pocztą – na adres: Aplitt sp. z o.o., ul. Arkońska 11, 80-387 Gdańsk  
  • telefonicznie pod numerem +48 58 782 82 82 

Inspektor ochrony danych 

W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz skontaktować
się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: 

  • pocztą – na adres: Aplitt sp. z o.o., ul. Arkońska 11, 80-387 Gdańsk, z dopiskiem „IOD”
    lub „Inspektor Ochrony Danych”, 

Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych 

W zależności od tego, jaka łączy nas z Tobą relacja, przetwarzamy Twoje dane osobowe
zgodnie z zasadami opisanymi powyżej.  

Czyje dane osobowe przetwarzamy? 

  1. Dane osobowe naszych klientów, czyli użytkowników naszych usług komercyjnych (dalej będziemy używać sformułowania „Klienci” celem określenia tej grupy), a także dane osobowe naszych dostawców, czyli osób dostarczających nam towary lub usługi (dalej będziemy używać sformułowania „Dostawcy” celem określenia tej grupy).
  2. Dane osobowe naszych potencjalnych klientów, czyli osób zainteresowanych naszą działalnością i oferowanymi przez nas usługami lub produktami (dalej będziemy używać sformułowania „Potencjalni klienci” celem określenia tej grupy).
  3. Dane osobowe przedstawicieli naszych kontrahentów lub dostawców korporacyjnych (również potencjalnych), czyli osób wyznaczonych do reprezentacji tych podmiotów, osób wskazanych w umowie zawartej między nami a naszymi kontrahentami lub dostawcami korporacyjnymi jako osoby kontaktowe w związku z realizacją umowy (dalej będziemy używać sformułowania „Przedstawiciele” celem określenia tej grupy). 

Jakie są cele oraz podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych? 

Jeśli jesteś naszym Klientem lub Dostawcą, Twoje dane osobowe przetwarzamy
w celu:  

  • zawarcia i wykonania umowy łączącej nas z Tobą, w szczególności w celu świadczenia usług na Twoją rzecz, dostarczenia naszych produktów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 
  • wypełnienia przez nas obowiązków prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w szczególności w celu prowadzenia rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej, np. gdy Twoje dane są niezbędne
    do wystawienia faktury (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO), 
  • wykonania naszych obowiązków prawnych związanych z koniecznością wykazania, że przestrzegamy zasad przetwarzania danych osobowych (art. 5 ust. 5 RODO
    w zw. z art. 6 lit c RODO), 
  • w szczególnie uzasadnionych przypadkach celem ustalenia, dochodzenia, obrony przed roszczeniami związanymi z naszą współpracą, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 

Jeśli jesteś naszym Potencjalnym klientem, Twoje dane osobowe przetwarzamy
w celu: 

  • przekazania Ci informacji handlowych i marketingowych dotyczących naszych produktów i usług na podstawie Twojej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), 
  • dostarczenia Ci Newslettera zawierającego informacje marketingowe dotyczące produktów i usług z naszej oferty na podstawie Twojej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), 
  • wykonania naszych obowiązków prawnych związanych z koniecznością wykazania, że przestrzegamy zasad przetwarzania danych osobowych (art. 5 ust. 5 w zw. z art. 6 lit c RODO), 
  • podjęcia na Twoją prośbę działań przed zawarciem umowy z nami (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 
  • celem udzielenia odpowiedzi na zadawane nam przez Ciebie pytania, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 

Jeśli jesteś Przedstawicielem, Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu: 

  • nawiązania współpracy, ułatwieniem komunikacji związanej z zawarciem
    i wykonaniem umów między Aplitt a podmiotami, których jesteś Przedstawicielem, a także celem ustalenia osób odpowiedzialnych za realizację i uprawnionych
    do kontaktów w ramach wykonywania umów, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO), 
  • wykonania naszych obowiązków prawnych związanych z koniecznością wykazania, że przestrzegamy zasad przetwarzania danych osobowych (art. 5 ust. 5 w zw. z art. 6 lit c RODO), 
  • w szczególnie uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia, dochodzenia
    oraz obrony przed roszczeniami w stosunku do naszych kontrahentów
    lub dostawców korporacyjnych, których jesteś Przedstawicielem, jeśli zaistnieje taka konieczność, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 

W jaki sposób pozyskujemy Twoje dane osobowe? 

Dane osobowe Klientów lub Dostawców:  

  • bezpośrednio od Ciebie; 
  • za pośrednictwem rejestrów publicznych pozyskujemy dane identyfikacyjne,
    tj. imię, nazwisko, numer NIP, REGON, firma przedsiębiorcy, dane teleadresowe oraz dane kontaktowe. 

Dane osobowe naszych Potencjalnych klientów  

  • bezpośrednio od Ciebie za pomocą formularzy kontaktowych dostępnych
    w naszych serwisach internetowych, 
  • bezpośrednio od Ciebie za pomocą formularzy zapisu na Newsletter Aplitt dostępnych w naszych serwisach internetowych, 
  • bezpośrednio od Ciebie podczas spotkań biznesowych, eventów branżowych
    lub wymieniając wizytówki, 
  • za pośrednictwem rejestrów publicznych i firmowych stron internetowych pozyskujemy dane identyfikacyjne, dane teleadresowe, dane kontaktowe. 

Dane osobowe Przedstawicieli pozyskujemy: 

  • bezpośrednio od Ciebie, gdy się z nami kontaktujesz za pomocą jakichkolwiek środków komunikacji, 
  • za pośrednictwem naszych kontrahentów lub dostawców korporacyjnych, którzy udostępniają nam Twoje dane osobowe służbowe, tj. dane identyfikacyjne
    i kontaktowe, w tym imię i nazwisko, stanowisko służbowe, służbowy adres e-mail, służbowy numer telefonu, 
  • za pośrednictwem rejestrów publicznych, w których znajdują się Twoje dane
    jako Przedstawiciela naszych kontrahentów lub dostawców korporacyjnych,
    tj. dane identyfikacyjne. 

Jak długo zamierzamy przetwarzać Twoje dane osobowe? 

Dane osobowe naszych Klientów lub Dostawców są przetwarzane do czasu ustania współpracy. Po upływie tego okresu będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe,
wówczas gdy jesteśmy zobowiązani do tego na mocy odpowiednich przepisów prawa,
w szczególności przepisów o rachunkowości, RODO, zaś w szczególnie uzasadnionych przypadkach przez czas niezbędny do ustalenia, dochodzenia, obrony przed roszczeniami związanymi z naszą współpracą (nie dłużej, niż okres przedawnienia tych roszczeń),
w zależności od tego, który okres jest dłuższy. 

Dane osobowe naszych Potencjalnych Klientów są przetwarzane do czasu wycofania zgody lub do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu, tj. jeżeli okażesz nam w dowolny sposób, że nie życzysz sobie, abyśmy się z Tobą kontaktowali. Po wycofaniu zgody
lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe mogą być przechowywane na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia przez nas obowiązków prawnych, w szczególności związanych z koniecznością udowodnienia, że przestrzegamy zasad przetwarzania danych osobowych. 

Dane osobowe Przedstawicieli są przetwarzane odpowiednio przez czas, w którym pozostajesz Przedstawicielem naszego kontrahenta lub dostawcy komercyjnego
lub do czasu zakończenia naszej współpracy z tymi podmiotami. Po upływie tego okresu będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w szczególnie uzasadnionych przypadkach przez czas niezbędny do ustalenia, dochodzenia, obrony przed roszczeniami związanymi ze współpracą z podmiotem, którego jesteś Przedstawicielem (nie dłużej, niż okres przedawnienia tych roszczeń). W każdym momencie masz prawo zgłoszenia uzasadnionego sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na naszym prawnie uzasadnionym interesie, wówczas przestaniemy przetwarzać Twoje dane. 

Czy musisz podawać nam swoje dane osobowe? 

  1. Dane osobowe naszych Klientów lub Dostawców – nie musisz podawać nam swoich danych osobowych, jednakże ich niepodanie spowoduje, że nawiązanie współpracy, zawarcie i realizacja umowy z nami będą niemożliwe.
     
  2. Dane osobowe naszych potencjalnych Klientów – nie musisz podawać nam swoich danych osobowych, jednakże w przypadku ich niepodania nie będziemy mogli przedstawić przekazać Ci informacji handlowych i marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, odpowiedzieć na Twoje pytania, czy też podjąć na Twoją prośbę działań przed zawarciem umowy z nami.
  3. Dane osobowe Przedstawicieli – nie musisz nam podawać swoich danych osobowych, jednakże w przypadku ich niepodania nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować.
    Miej na uwadze, że przekazanie danych związanych z naszą współpracą z podmiotem, który reprezentujesz, może wchodzić w zakres Twoich obowiązków służbowych. 

Do jakich odbiorców możemy przekazywać Twoje dane osobowe? 

Twoje dane osobowe mogą być przekazane następującym odbiorcom: 

  • podmiotom współpracującym z nami przy realizacji usług lub świadczących usługi na naszą rzecz, z którymi przetwarzanie danych jest związane i jedynie w zakresie niezbędnym do realizacji tych usług, przy czym takie podmioty przetwarzają dane osobowe zgodnie z zawartymi z nami umowami i wyłącznie zgodnie z naszymi poleceniami, 
  • podmiotom upoważnionym przez przepisy prawa w zakresie wynikającym z tego prawa, np. organy nadzoru, organy ścigania czy sądy.  

Dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego tj. Państwa, które
nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) na podstawie: 

  • art. 45 ust. 1 RODO – decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni poziom ochrony (w przypadku krajów, wobec których została wydana taka decyzja); 
  • art. 46 ust. 2 lit. c) RODO – standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską (w przypadku pozostałych państw). 

Prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych 

Przetwarzamy Twoje dane, dlatego w sytuacjach wskazanych przepisami RODO przysługują
Ci następujące prawa: 

  • prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO), 
  • prawo do ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO) lub ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), 
  • prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO), 
  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), 
  • prawo do wycofania udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Pamiętaj jednak, że wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność
    z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Twojej zgody przed
    jej cofnięciem (art. 7 ust. 3 RODO), 
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

W celu skorzystania z powyższych praw skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: 

  • pocztą – na adres: Aplitt sp. z o.o., ul. Arkońska 11, 80-387 Gdańsk, z dopiskiem „IOD” lub „Inspektor Ochrony Danych”, 

Informacje dla osób odwiedzających nasze media społecznościowe 

Przetwarzamy dane osobowe użytkowników naszych mediów społecznościowych
za pomocą serwisów LinkedIn oraz Facebook. 

Jeśli jesteś taką osobą, przygotowaliśmy dla Ciebie dedykowane polityki prywatności, które znajdziesz tutaj (kliknij): 

Informacje dla osób odwiedzających naszą serwisy internetowe 

W przypadku osób odwiedzających nasze serwisy internetowe (dalej będziemy używać sformułowania „Goście strony” celem określenia tej grupy) informacje zbierane są automatycznie
w postaci: logów aktywności i plików cookies.   

Pliki dziennika (Logi) 

Jak większość standardowych witryn wykorzystujemy pliki dziennika (logi). Logi mogą zawierać następujące informacje dot. Gości strony: adres IP, typ przeglądarki, dostawcę Internetu, strony,
z których nastąpiło wejście i na które nastąpiło wyjście z witryny, rodzaj platformy sprzętowej, znak daty i czasu, liczbę kliknięć oraz login, po każdorazowym zalogowaniu do serwisu.  

Logi przetwarzamy w celu: analizy trendów, zarządzania serwisem, zbiorczego śledzenia ruchu użytkowników, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f,a RODO).  

Żadna informacja zgromadzona w plikach dziennika nie jest automatycznie łączona z innym danymi Gości strony. Dane w postaci logów przetwarzane są przez okres maksymalnie 2 lat
od daty odwiedzenia serwisu.  

Logi przetwarzane są za pomocą platform takich jak: NASK Cert (cert.pl) – analiza logów powstających w Aplitt przy okazji realizacji usług outsourcingowych: https://cert.pl/cvd/  (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b, art. 6 ust. 1 lit. f RODO).   

Amazon Web Services (AWS Europe) – repozytorium przechowywania logów w długim okresie: https://aws.amazon.com/legal/aws-emea/   

Pliki cookies – po co są? 

Pliki cookies (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli z nich korzystać w możliwie płynny sposób. Prawo stanowi,
że możemy przechowywać pliki cookies na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to niezbędne
do funkcjonowania naszej strony (art. 399 ust. 3 ustawy prawo komunikacji elektronicznej). Do wszystkich innych rodzajów plików cookies potrzebujemy Twojej zgody. 

 

Cel i podział plików cookies 

Twoje cookies będą przetwarzane w celu zapewnienia podstawowych funkcji naszej strony internetowej takich jak: nawigacja po niej i dostęp do bezpiecznych obszarów naszej strony.  

Jeżeli wyraziłeś_aś stosowną zgodę, Twoje dane będą przetwarzane również w celu dostarczenia
Ci usług, ofert i komunikatów dopasowanych do Twoich preferencji oraz w celu analizowania ruchu na stronie i zapewnienia funkcji społecznościowych (w zależności od zaznaczonych przez Ciebie preferencji). 

Pliki cookies używane przez naszą stronę internetową dzielą się ze względu na: 

Funkcje plików cookies: 

  1. Pliki cookies niezbędne – niezbędne pliki cookies przyczyniają się do prawidłowego wyświetlania treści strony internetowej na Twoim urządzeniu i dostępu do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek i są one wymagane do jej prawidłowego funkcjonowania.
  2. Pliki cookies funkcjonalne (dobrowolne) – pliki cookies dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.
  3. Pliki cookies analityczne (dobrowolne) – analityczne pliki cookies pomagają właścicielom stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
  4. Pliki cookies marketingowe (dobrowolne) – marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników. 

Okres przechowywania plików cookies: 

  1. Sesyjne pliki cookies – są to informacje przechowywane w pamięci przeglądarki
    do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te pliki cookies są konieczne, aby niektóre funkcjonalności strony internetowej działały poprawnie.
  2. Stałe pliki cookies – dzięki nim korzystanie ze strony internetowej jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści). Mogą być wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania Twoich preferencji i wyborów podczas korzystania ze strony internetowej. Te pliki cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. 

Więcej informacji na temat plików cookies: 

http://www.allaboutcookies.org/lubhttps://cookiepedia.co.uk. 

Okres przechowywania plików cookies 

Sesyjne pliki cookies pozostają na Twoim urządzeniu do momentu opuszczenia przez Ciebie strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki cookies będą przechowywane na Twoim urządzeniu maksymalnie przez okres 12 miesięcy lub do czasu wycofania przez Ciebie wcześniej zgody. 

Włączanie/usuwanie/blokowanie plików cookies 

Nasze strony internetowe korzystają z plików cookies stosownie do dokonanych indywidualnie przez użytkownika ustawień. W wielu przeglądarkach obsługa plików cookies jest domyślnie włączona. Użytkownik Internetowych serwisów informacyjnych może wdowolnym momencie
w swojej przeglądarce zmienić ustawienia lub wyłączyć obsługę plików cookies, może to jednak spowodować niepoprawne funkcjonowanie serwisu. Korzystanie z Internetowych serwisów informacyjnych z włączoną obsługą plików cookies w przeglądarce oznacza, że pliki te zapisane będą w pamięci urządzenia użytkownika. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej użytkownika lub na poniższych stronach. Wyrażone zgody można zmienić również, klikając czarną ikonę przedstawiającą „spinacz”,
a umieszczoną w lewym dolnym rogu naszej strony. 

Cookies w przeglądarce Internet Explorer:  

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Cookies w przeglądarce Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform=Desktop&hl=pl 

Cookies w przeglądarce Firefox:  

https://support.mozilla.org/pl/kb/Włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek 

Cookies w przeglądarce Opera:  

http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html 

Cookies w przeglądarce Safari:  

https://support.apple.com/pl-pl/HT201265 

 

Wtyczki mediów społecznościowych i inne technologie 

Wtyczki mediów społecznościowych są częścią naszej strony internetowej i istnieją dla dostawców mediów społecznościowych („Dostawca“); to znaczy Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+ i Youtube. Gdy odwiedzasz stronę, klikając taką wtyczkę, Twoja przeglądarka połączy się
z odpowiednim serwerem mediów społecznościowych. Jednocześnie Dostawca będzie wiedział,
że odwiedziłeś_aś naszą stronę internetową przed odwiedzeniem strony mediów społecznościowych. Jeśli jesteś zarejestrowany_a i zalogowałeś_aś się u odpowiedniego Dostawcy, Twoja wizyta może być również powiązana z Twoim kontem użytkownika. Dostawcy na ogół nie dostarczają konkretnych informacji o tym,jakie dane są przesyłane podczas korzystania z ich wtyczek społecznościowych. 

W związku z tym nie mamy ostatecznej możliwości weryfikacji treści i zakresu przesyłanych danych lub ich wykorzystania przez takich Dostawców. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zapoznaj się z postanowieniami dotyczącymi ochrony danych odpowiedniego Dostawcy. Jeśli nie chcesz, aby Dostawca zbierał dane o Tobie za pośrednictwem naszej strony internetowej, dezaktywuj wtyczki w przeglądarce internetowej. Jeśli chcesz uniknąć linku do istniejącego konta użytkownika, musisz wylogować się ze stronyinternetowej mediów społecznościowych przed wizytą na naszej stronie internetowej. 

Nasza strona pozwala przetwarzać ciasteczka za pomocą platform takich jak: 

Linki stron trzecich 

Niniejsze zasady dotyczą wyłącznie korzystania z tej strony internetowej. Możemy udostępniać Ci linki do stron internetowych osób trzecich, które mogą Cię zainteresować. Należy jednak pamiętać, że firma Aplitt nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i dostępność takich stron internetowych i nie może zagwarantować praktyk w zakresie ochrony prywatności takich stron internetowych. 

Zmiany w Polityce Prywatności 

Na zmiany w Polityce Prywatności Aplitt może wpłynąć rozwój technologii internetowej, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój serwisów informatycznych. O tych zmianach będziemy każdorazowo informować, odsyłając do zaktualizowanej wersji Polityki. 

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! 

Jakiekolwiek pytania dotyczące niniejszej Polityki możesz kierować bezpośrednio do naszego Inspektora Danych Osobowych: 

  • pocztą – na adres: Aplitt sp. z o.o., ul. Arkońska 11, 80-387 Gdańsk, z dopiskiem „IOD”
    lub „Inspektor Ochrony Danych”, 

Data aktualizacji: 08.11.2024 r