Paperless – co to jest? Co oznacza dla Twojego biura?

Pojęcie „biuro bez papieru” oficjalnie pojawiło się w połowie lat 70. XX wieku. Od tamtego czasu kultura paperless przeszła długą drogę. Dziś śmiało można mówić o jej sukcesie, który sprawia, że nowoczesne przedsiębiorstwa już nigdy nie będą wyglądały tak samo.

Paperless – co to jest?

Paperless to proekologiczne podejście do prowadzenia działalności, które przynosi przedsiębiorstwom wiele korzyści. Przykładem zalet kultury paperless wewnątrz firmy jest np. digitalizacja dokumentów, przy jednoczesnej eliminacji pism papierowych.

Paperless oprócz bycia częścią ekologicznego nurtu, to także szybsza obsługa klientów, mniej miejsca w firmie poświęcanego na przechowywanie dokumentów, większe bezpieczeństwo i szybsze obsługiwanie procesów. To też oszczędność, którą generuje brak papieru i czas, który pracownicy zyskują, nie muszą segregować, wysyłać i ręcznie przepisywać dokumentów.

 Paperless – co oznacza dla biura?

  • Lepsze zarządzanie obiegiem dokumentów – elektroniczna archiwizacja pozwala zabezpieczyć dane, jest też szybko dostępna i uporządkowana.
  • Oszczędność czasu – np. dokumenty podpisywane podpisem kwalifikowanym są przygotowywane niemal natychmiast, a w Elektronicznym Obiegu Dokumentów system OCR sam zeskanuje treść faktury, dzięki czemu nie będziesz musiał przepisywać danych. Ponadto każdy dokument wyszukasz po informacji, np. nazwisku czy dacie. Sprawdzisz też jego aktualny status dostarczenia.
  • Mniejsze wydatki – redukcja potrzeb zakupu papieru i biurowych akcesoriów, zmniejszenie liczby wysyłek do minimum, a także oszczędność czasu, jaki pracownicy poświęcają, by np. zanieść dokumenty do archiwum, to znaczące zmniejszenie codziennych wydatków.
  • Mniej popełnianych błędów – wprowadzanie danych w postaci cyfrowej to mniejsze prawdopodobieństwo, że informacje zostaną nieprawidłowo wprowadzone. Pomoże w tym m.in. wymieniony wcześniej system OCR.
  • Mobilność – dokumenty można wypełniać i podpisywać cyfrowo na urządzeniach mobilnych, niezależnie od godziny i miejsca pobytu.

Paperless – zaleta nie tylko dla pracowników, ale i klientów

E-dokumenty mają wiele zalet także dla klientów. W świetle prawa są tak samo ważne, jak dokumenty papierowe, a ich przesłanie zajmuje mniej czasu niż proces związany z nadaniem paczki i oczekiwaniem na nadejście kuriera. Dzięki temu klienci pisma otrzymują zaraz po ich wystawieniu i nie muszą czekać na dzwonek do drzwi. Nie ma też ryzyka nieodwracalnego zagubienia dokumentu.

Ekologia także jest bardzo istotna. Dbanie o środowisko definiuje coraz więcej wymogów prawnych, a stałe zmiany w tym zakresie są wskazówką dla przedsiębiorstw, że w ciągu najbliższych kilku lub kilkunastu lat należy spodziewać się obowiązku rozwijania ekologicznego biura. Warto się na to przygotować.

Ponadto ekologia jest ważnym elementem podejmowania decyzji zakupowych przez klientów. Wdrażając w firmie strategię paperless, warto poinformować o tym kupujących.

Oczywiście, sama idea jest równie ważna. Firmy chcą działać ekologicznie, pozostawiać mniejszy ślad węglowy i brać udział w edukowaniu kolejnych pokoleń. Chociażby z tego powodu warto iść z nurtem ekologicznym, który jest ważnym elementem transformacji cyfrowej.

Musisz to wiedzieć! Ministerstwo Finansów zapowiedziało, że korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obowiązkowe już od 2024 roku –  i to niezależnie od tego, czy jesteś osobą samozatrudnioną, czy prowadzisz dużą firmę! To dobra okazja, by wdrożyć Elektroniczny Obieg Dokumentów. Poznaj szczegóły TUTAJ.

×

Mamy nadzieję, że lektura tego tekstu sprawi Ci przyjemność.

Jeśli chcesz, byśmy pokazali Ci jak to narzędzie sprawdzi się w Twojej firmie, po prostu zarezerwuj rozmowę.

SKONTAKTUJ SIĘ
Summary
Paperless – co to jest? Co oznacza dla Twojego biura?
Article Name
Paperless – co to jest? Co oznacza dla Twojego biura?
Description
Czym jest paperless? Na jakie korzyści możesz liczyć i co zyskają Twoi klienci gdy staniesz się "biurem bez papieru"?
Author
Publisher Name
APLITT. Human Face of IT
Publisher Logo

Podziel się treścią:

Zostaw kontakt, aby dowiedzieć się więcej!

    Zostaw kontakt, aby dowiedzieć się więcej!

    Imię i nazwisko*:
    Firma*:
    Telefon*:
    E-mail*:
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celu dostarczenia mi aktualności, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług z oferty Aplitt sp. z o.o., poprzez kontakt telefoniczny / sms / e-mail / komunikator.*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celu dostarczenia mi aktualności, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług z oferty Aplitt sp. z o.o., poprzez kontakt telefoniczny / sms / e-mail / komunikator.

    * pole wymagane

    Więcej informacji w Polityce Prywatności.
    Tomasz Piotrowski | Specjalista ds. marketingu w Aplitt
    Tomasz Piotrowski | Specjalista ds. marketingu w Aplitt
    W Aplitt zajmuje się głównie rozwojem komunikacji wewnętrznej poprzez firmowy serwis informacyjny i cykliczne spotkania pracowników. Współtworzył produkty innowacyjne, gdzie odpowiadał za przygotowania interfejsów użytkownika. Prywatnie dziennikarz ogólnopolskiego medium, konferansjer i organizator imprez kulturalnych.

    Zobacz także:

    thumb image

    14 czerwca 2022

    Własny dział IT, czy zewnętrzna firma informatyczna?


    Czytaj
    thumb image

    5 września 2022

    Dlaczego biuro paperless jest koniecznością?


    Czytaj
    thumb image

    21 czerwca 2022

    Microsoft 365 dla firm – o korzyściach pracy grupowej


    Czytaj

    Obejrzyj nasze filmy:

    Summary
    Paperless – co to jest? Co oznacza dla Twojego biura?
    Article Name
    Paperless – co to jest? Co oznacza dla Twojego biura?
    Description
    Czym jest paperless? Na jakie korzyści możesz liczyć i co zyskają Twoi klienci gdy staniesz się "biurem bez papieru"?
    Author
    Publisher Name
    APLITT. Human Face of IT
    Publisher Logo