Własny dział IT, czy zewnętrzna firma informatyczna?
Przygotowanie informatyków do pracy i poniesienie kosztów wdrożenia, czy zatrudnienie firmy z zewnątrz? Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety, które omówimy poniżej!
Z tego artykułu dowiesz się:
Jakie są zalety własnego działu IT?
- Czy stać Cię na własny dział? Czy wiesz, jak wielu pracowników potrzebujesz i jesteś w stanie założyć budżet na dodatkowe etaty? Czy bierzesz pod uwagę czas wdrożenia pracownika, zwolnienia lekarskie i wakacje? Czy wiesz, że w drugiej połowie 2021 roku stawki informatyków podniosły się średnio o 20-30%? Czy jesteś w stanie zaplanować dodatkowy budżet na wzrost wynagrodzeń?
- Czy w Twojej firmie znajduje się wystarczająco miejsca, by zapewnić komfortową pracę? Czy jesteś gotowy na inwestycje w wysokiej jakości sprzęt oraz programy do codziennej pracy?
- Czy wiesz, jakie dokładnie działania chcesz powierzyć działowi IT?
- W jakim przedziale czasowym potrzebujesz wsparcia?
Jeśli jesteś w stanie określić i zaplanować działania, a finansowanie nie stanowi problemu, warto wziąć pod uwagę zatrudnienie własnego działu. Jego zalety to:
- stały, bezpośredni kontakt z pracownikami (który jednak wcale nie musi wpływać na szybkość wykonywania działań oraz zrozumienie zadań);
- brak konieczności przechodzenia długiego procesu porównywania zewnętrznych firm oraz późniejszej weryfikacji ich pracy (czasami może okazać się, że wybrani usługodawcy są niekompetentni lub nie spełniają warunków zawartych w umowie);
- rozwijanie kompetencji wewnątrz firmy, a także budowanie relacji z pracownikami, którzy mogą zostać w firmie na długie lata (dobrze znając produkt oraz obszar działalności – a więc współpraca z ekspertami, zorientowanymi na Twoją branżę).
I choć brzmi to całkiem dobrze – nie zmienia faktu, że wiele stanowisk nie musi być obsadzonych na stałe. Czasem poszukuje się jedynie pracownika na kilka miesięcy, który np. wesprze projekt lub będzie zdalną pomocą w przypadku awarii. W takim przypadku lepiej pomyśleć o zewnętrznej firmie informatycznej.
Jakie są zalety zewnętrznej firmy informatycznej?
Nie ulewa wątpliwości, że własny dział IT, jeśli ma być utrzymany na wysokim poziomie, musi mieć dostęp do najnowszych technologii, zoptymalizowaną infrastrukturę technologiczną oraz wdrożoną odpowiednią politykę bezpieczeństwa. To wymagania, które zazwyczaj spełniają jedynie największe firmy.
Ponadto, w branży IT przemiany następują tak szybko, że konieczna jest regularna aktualizacja wiedzy. Kursy, których potrzebują informatycy, mogą kosztować kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Serwis IT i obsługa stanowisk komputerowych dla firm – jakie są więc jego zalety?
- Pewność wysokiej jakości. Obsługa Klientów (np. w Aplitt) przeprowadzana jest zgodnie ze standardami ISO.
- Bezpieczeństwo danych Klienta zgodnie z wymogami RODO jest dla firm świadczących usługi absolutnym priorytetem.
- Pakiet benefitów, np. analiza stanu infrastruktury i zabezpieczeń antywirusowych oraz zidentyfikowanie zdarzeń niezgodnych z polityką bezpieczeństwa.
- Pewność, że pracownicy są wykwalifikowani i doświadczeni.
- Ciągłość pracy – możesz skorzystać z usług zawsze, gdy tego potrzebujesz.
- Brak opłat za wynagrodzenie, ubezpieczenie, podatki, obsługę księgową czy wyposażenie stanowiska i edukację pracowników. Płacisz jedynie za wsparcie, którego potrzebujesz.
Serwis IT od Aplitt
Niespodziewane koszty awarii i sprzętu komputerowego mogą skutkować przerwami w dostarczaniu usług, a co za tym idzie – stratami finansowymi. Zewnętrzna obsługa informatyczna zapewnia firmie stałą dostępność i dostosowuje się do jej potrzeb.
W Aplitt proponujemy szeroki zakres oferty, a jednocześnie niskie koszty obsługi informatycznej firm siegające nawet 120zł/rbh! Szczegóły oferty znajdziesz tutaj: https://aplitt.pl/lp/serwis-it/
Ponadto u nas, nie spotkasz się z sytuacją, jaką jest informatyk na urlopie. Co prawda, nasi pracownicy odpoczywają 😉, ale zawsze mamy wykwalifikowane zastępstwo, które wie, czego potrzebujesz.
Nie musisz też czekać, aż informatyk przyjedzie do Twojego biura. Nie każdy problem z komputerem wymaga fizycznej interwencji. Zdalnie można rozwiązać problem wolnego uruchamiania systemu, optymalizacji, instalacji programów, usuwania wirusów, odzyskiwania danych czy konfiguracji oprogramowania zewnętrznego.
Czy pomimo licznych zalet, serwis IT ma wady? Na pewno warto powtórzyć, że nie wszystkie firmy spełnią wymagania i wywiążą się z umowy. W Aplitt, firmie działającej od ponad 25 lat, możemy pochwalić się wieloma przykładami udanych współprac, które mogą pomóc Ci w podjęciu decyzji. Chcesz się przekonać? Napisz do nas, porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy!
Podziel się treścią: