Handy Tips #4:
Jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix

Z dzisiejszej wskazówki Zabbix dowiesz się, jak wyeliminować problemy dzięki funkcji ich tłumienia – zarówno na czas nieokreślony, jak i do określonego momentu. Oto porada!

Niechciane alarmy w Zabbix – tłumienie problemów

Istnieje mnóstwo sytuacji, w których wykryte problemy infrastrukturalne lub biznesowe muszą zostać tymczasowo stłumione, a przepływy pracy alertów wstrzymany. Dotyczy to takich scenariuszy jak np. niespodziewane obciążenie systemów czy migracje do nowych środowisk.

Jeśli więc zachodzi taka potrzeba, możesz użyć funkcji tłumienia problemów Zabbix, aby wyciszać niechciane problemy i wstrzymać alerty na czas nieokreślony lub do określonego momentu. Dzięki naszemu sposobowi stłumisz wszystkie problemy, także te pojedyncze. Użyj do tego względnej lub bezwzględnej składni czasowej. Funkcja ta dostępna jest w Zabbix od wersji 6.2.

Pamiętaj, by wstrzymać swoje działania do czasu zakończenia tłumienia problemu!

Jak stłumić niechciane problemy w monitoringu IT – instrukcja

1. Otwórz stronę Monitorowanie – Problemy lub widżet Problemy.
2. Znajdź problem, który chcesz stłumić.
3. Naciśnij przycisk Nie pod kolumną Potwierdzone.
4. Wybierz zakres tłumienia.
5. Zaznacz pole wyboru Stłum.
6. Wybierz metodę tłumienia.
7. Jeśli wybrałeś zakres Do, podaj datę lub interwał wstrzymania.
8. Opcjonalnie – wpisz treść wiadomości, która będzie widoczna dla innych.
9. Naciśnij przycisk Zaktualizuj.
10. Po odświeżeniu okna problem zostanie ukryty.
11. Otwórz widżet Problemy lub stronę do konfiguracji Problemów.
12. Zaznacz pole wyboru Pokaż wstrzymane problemy.
13. Skontroluj stłumiony problem.

Zabbix – o czym warto pamiętać przy wstrzymywaniu niechcianych alarmów

  • Problem po jego wygaszeniu zostanie oznaczony migającą ikoną w kolumnie Info (jeszcze zanim zostanie ukryty).
  • Problem, który pominiesz, może zostać ukryty lub wyświetlony, w zależności od ustawień filtra/widżetu problemu.
  • Szczegóły tłumienia są wyświetlane w oknie podręcznym po ustawieniu myszy na ikonie tłumienia w kolumnie Akcje.
  • Metoda API event.acknowledge może być użyta do stłumienia/usunięcia problemu poprzez API narzędzia Zabbix.
×

Mamy nadzieję, że lektura tego tekstu sprawi Ci przyjemność.

Jeśli chcesz, byśmy pokazali Ci jak to narzędzie sprawdzi się w Twojej firmie, po prostu zarezerwuj rozmowę.

SKONTAKTUJ SIĘ
Summary
Instrukcja jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix
Article Name
Instrukcja jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix
Description
Krótki poradnik jak wyeliminować problemy z monitoringiem dzięki funkcji ich tłumienia – zarówno na czas nieokreślony, jak i do określonego momentu.
Author
Publisher Name
APLITT. Human Face of IT
Publisher Logo

Podziel się treścią:

Zostaw kontakt, aby dowiedzieć się więcej!

    Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami!

    Imię i nazwisko*:
    Firma*:
    Telefon*:
    E-mail*:
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celu dostarczenia mi aktualności, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług z oferty Aplitt sp. z o.o., poprzez kontakt telefoniczny / sms / e-mail / komunikator.*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w formularzu w celu dostarczenia mi aktualności, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług z oferty Aplitt sp. z o.o., poprzez kontakt telefoniczny / sms / e-mail / komunikator.

    * pole wymagane

    Więcej informacji w Polityce Prywatności.
    Arturs Lontons | Zabbix Certified Expert & Trainer
    Arturs Lontons | Zabbix Certified Expert & Trainer
    Od kilku lat Technical Marketing Engineer, Trainer, Event host w Zabbix w Rydze. Posiada doświadczenie w pracy na stanowiskach wsparcia technicznego, konsultanta, trenera i wsparcia marketingu w środowiskach Windows/Linux. Potrafi wykorzystać swoje umiejętności techniczne w połączeniu z umiejętnościami językowymi, komunikacyjnymi i dydaktycznymi do prowadzenia pokazów przedsprzedażowych, wygłaszania wykładów, a także tworzenia treści edukacyjnych zarówno w formacie tekstowym, jak i wideo.

    Zobacz także:

    thumb image

    25 marca 2021

    Jak się tworzy skrypty zewnętrzne w Zabbixie


    Czytaj
    thumb image

    14 lipca 2021

    Role użytkowników w monitoringu Zabbix


    Czytaj
    thumb image

    30 marca 2021

    2 Zabbix MeetUp Online – zapis sesji Q&A cz.2


    Czytaj

    Obejrzyj nasze filmy:

    Summary
    Instrukcja jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix
    Article Name
    Instrukcja jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix
    Description
    Krótki poradnik jak wyeliminować problemy z monitoringiem dzięki funkcji ich tłumienia – zarówno na czas nieokreślony, jak i do określonego momentu.
    Author
    Publisher Name
    APLITT. Human Face of IT
    Publisher Logo