Handy Tips #4:
Jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix
Jak wstrzymać niechciane alarmy, poprzez tłumienie problemów w Zabbix
Z dzisiejszej wskazówki Zabbix dowiesz się, jak wyeliminować problemy dzięki funkcji ich tłumienia – zarówno na czas nieokreślony, jak i do określonego momentu. Oto porada!
Niechciane alarmy w Zabbix – tłumienie problemów
Istnieje mnóstwo sytuacji, w których wykryte problemy infrastrukturalne lub biznesowe muszą zostać tymczasowo stłumione, a przepływy pracy alertów wstrzymany. Dotyczy to takich scenariuszy jak np. niespodziewane obciążenie systemów czy migracje do nowych środowisk.
Jeśli więc zachodzi taka potrzeba, możesz użyć funkcji tłumienia problemów Zabbix, aby wyciszać niechciane problemy i wstrzymać alerty na czas nieokreślony lub do określonego momentu. Dzięki naszemu sposobowi stłumisz wszystkie problemy, także te pojedyncze. Użyj do tego względnej lub bezwzględnej składni czasowej. Funkcja ta dostępna jest w Zabbix od wersji 6.2.
Pamiętaj, by wstrzymać swoje działania do czasu zakończenia tłumienia problemu!
Jak stłumić niechciane problemy w monitoringu IT – instrukcja
1. Otwórz stronę Monitorowanie – Problemy lub widżet Problemy.
2. Znajdź problem, który chcesz stłumić.
3. Naciśnij przycisk Nie pod kolumną Potwierdzone.
4. Wybierz zakres tłumienia.
5. Zaznacz pole wyboru Stłum.
6. Wybierz metodę tłumienia.
7. Jeśli wybrałeś zakres Do, podaj datę lub interwał wstrzymania.
8. Opcjonalnie – wpisz treść wiadomości, która będzie widoczna dla innych.
9. Naciśnij przycisk Zaktualizuj.
10. Po odświeżeniu okna problem zostanie ukryty.
11. Otwórz widżet Problemy lub stronę do konfiguracji Problemów.
12. Zaznacz pole wyboru Pokaż wstrzymane problemy.
13. Skontroluj stłumiony problem.
Zabbix – o czym warto pamiętać przy wstrzymywaniu niechcianych alarmów
- Problem po jego wygaszeniu zostanie oznaczony migającą ikoną w kolumnie Info (jeszcze zanim zostanie ukryty).
- Problem, który pominiesz, może zostać ukryty lub wyświetlony, w zależności od ustawień filtra/widżetu problemu.
- Szczegóły tłumienia są wyświetlane w oknie podręcznym po ustawieniu myszy na ikonie tłumienia w kolumnie Akcje.
- Metoda API event.acknowledge może być użyta do stłumienia/usunięcia problemu poprzez API narzędzia Zabbix.
Podziel się treścią: