Obsługa informatyczna firmy – na co zwrócić uwagę?
Obsługa informatyczna firmy okazuje się niezbędna, gdy komputery pracują za wolno, a pracownicy mają trudność z instalacją programów lub połączeniem z nowym sprzętem. To również odpowiednie rozwiązanie dla firm, które obawiają się awarii i przestojów w pracy. Wsparcie informatyka z doświadczeniem to dziś konieczność, by uniknąć strat finansowych i być przygotowanym na każdą sytuację.
Przestój w firmie – ile kosztuje?
Zacznijmy od statystyk. Ile kosztuje godzina przestoju?
Nieplanowane przerwy w centrach danych to średnio ponad 39 tysięcy złotych.
Przestój w przemyśle samochodowym ponad 97 tysięcy złotych.
Opóźnienie dla linii lotniczych – 270 tysięcy złotych.
To ogromne sumy, a mówimy przecież zaledwie o 60 minutach. Możemy też założyć, że linie lotnicze czy duże firmy samochodowe na pewno zadbały o odpowiednie wsparcie z zewnątrz lub wewnątrz przedsiębiorstwa i awaria zostanie rozwiązana w ciągu maksymalnie kilku godzin.
Nawet jeśli skala strat nie będzie tak duża w przypadku Twojej firmy, to kilka godzin, a nawet dni awarii, może być druzgocące dla miesięcznego budżetu działalności. Co można zrobić, by temu zapobiec?
Zatrudnij własnego informatyka
Istnieją liczne zalety wynikające z zatrudnienia informatyka. Masz stały kontakt z pracownikiem, nie musisz porównywać ofert firm zewnętrznych i weryfikować jakości ich pracy, a także budujesz relację z kimś, kto dobrze pozna środowisko. Mimo to, własny dział wsparcia IT to ogromne wyzwanie finansowe.
Zatrudnienie pracownika, który zna się na wszystkim, jest niemal niemożliwe, a przykładów awarii, jakie mogą wystąpić w firmie, jest na pęczki! Ponadto pracownik potrzebuje urlopu, zdarza się konieczność pójścia na zwolnienie lekarskie, a także wystąpienie kilku awarii jednocześnie. Co z tego wynika? Lepiej zatrudnić kilku informatyków do obsługi informatycznej firmy… a to kolejne koszty.
Nie tylko wynagrodzenia obciążają firmy. Zatrudnienie własnego zespołu informatycznego to konieczność szkolenia pracowników (a zdobywanie kompetencji informatycznych może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych za jeden kurs) oraz zapewnianie wysokiej jakości sprzętu.
Ponadto nie zawsze potrzebujesz informatyków na stałe. Mała firma inwestująca w pracownika serwisu, który z obowiązkami poradzi sobie w czasie 1/3 czy ¼ etatu, to kolejna strata finansowa.
Jaką masz alternatywę? Postawić na sprawdzone wsparcie informatyczne w określonym wymiarze godzinowym.
APLITT SERWIS: usługi informatyczne dla firm
W Aplitt proponujemy szeroki zakres oferty, a jednocześnie niskie koszty obsługi informatycznej firm siegające nawet 120zł/rbh! Szczegóły oferty znajdziesz tutaj: https://aplitt.pl/lp/serwis-it/
Usługi IT zdalnie?
Nie każdy problem z komputerem wymaga fizycznej interwencji technika. Po wstępnej konsultacji ocenimy czy problem można rozwiązać zdalnie i połączymy się z Twoim środowiskiem, korzystając z bezpiecznego, szyfrowanego łącza, spełniającego restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa.
Zdalnie możemy rozwiązać takie problemy jak: powolne uruchamianie systemu, optymalizacja systemu, instalacja programów i rozwiązywanie trudności z ich uruchamianiem, usuwanie wirusów i skutków ich działania, usuwanie niechcianych dodatków do przeglądarki, konfiguracja oprogramowania zewnętrznego, personalizacja ustawień, instalacja sterowników, konfiguracja routerów, odzyskiwanie usuniętych danych.
Do kogo kierujemy usługę?
Mamy świadomość, że awaria może być ogromnym problemem niezależnie od wielkości firmy. Ofertę kierujemy szczególnie do firm średnich i dużym w tym szczególnie – wieloodziałowych. Jeśli nie widzisz sensu zatrudniania informatyka na stałe, ale jednak w Twoim sklepie, punkcie usługowym, czy firmie znajdują się stanowiska komputerowe – warto mieć wsparcie, które pozwoli Ci szybko zapobiec potencjalnej awarii czy lepiej zabezpieczyć Twoje komputery.
Z kolei jeśli Twoja firma ma swój własny dział IT, ale siedziby czy punkty obsługi klientów zlokalizowane są w całej Polsce – może nie być dla Ciebie opłacalne by dojeżdżać do każdego z punktów. Po to możesz mieć nas! Skorzystaj z naszych serwisantów i biur serwisowych zlokalizowanych w całej Polsce!
Gdzie działamy?
Zatrudniamy serwisantów lokalnych w kilkunastu miastach na terenie całej Polski. Działamy na terenie i w okolicach: Trójmiasta, Kołobrzegu, Krakowa, Bydgoszczy, Warszawy, Lublina, Ełku, Rzeszowa, Poznania, Łodzi, Katowic i Wrocławia.
Dzięki usłudze, jaką jest serwis IT, nie musisz budować kompetencji wewnątrz firmy, inwestować w sprzęt i kursy. Napisz do nas, porozmawiajmy o możliwych rozwiązaniach!
Podziel się treścią: