CASE STUDY

Aplikacja mobilna dla Kasy Stefczyka (Android / iOS)

CASE STUDY

Aplikacja mobilna dla Kasy Stefczyka (Android / iOS)

WPROWADZENIE

WPROWADZENIE

Kasa Stefczyka, największa w Polsce Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa zdecydowała się na stworzenie nowej aplikacji mobilnej we współpracy z firmą Aplitt, ze względu na rosnące znaczenie bankowości mobilnej i potrzebę dostosowania się do zmieniających się preferencji klientów.

Klient obdarzył nas dużym zaufaniem, zlecając nam zadanie zaprojektowania dla swoich klientów całkowicie nowej, nowoczesnej aplikacji mobilnej bankowości elektronicznej. Aby osiągnąć cel, ustaliliśmy przejrzyste etapy projektu oraz zadbaliśmy o komfort klienta, opierając się na otwartości, sprawnej komunikacji, elastyczności i zwinnym zarządzaniu projektem. 

KLIENT

KLIENT

Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa im. Franciszka Stefczyka powstała w 1993 roku, stanowiąc alternatywę dla rozwiązań, takich jak kredyty gotówkowe czy pożyczki przez Internet.

Firma posiada placówki stacjonarne na terenie całej Polski. Oferuje też usługi przez Internet. Klienci mogą skorzystać z oferty zarówno poprzez przeglądarkę, jak i przez mobilną aplikację, będącą tematem poniższego case study. 

Oprócz usług finansowych Kasa Stefczyka realizuje także projekty z zakresu edukacji finansowej, skierowane do dzieci, młodzieży i dorosłych. Razem ze Stowarzyszeniem Krzewienia Edukacji Finansowej organizuje akcję „Żyj finansowo! Czyli jak zarządzać finansami w życiu osobistym”, wieloetapowy projekt „Pomóż oszczędzać rodzinie” czy Mistrzostwa Polski Młodych Ekonomistów. Szczególnym programem jest konkurs stypendialny, wspierający uzdolnione dzieci Klientów Kasy Stefczyka. 

WYZWANIE

WYZWANIE

Stworzenie aplikacji dla użytkowników o minimalistycznym designie, która usprawni User Experience, zredukuje koszty developmentu i radykalnie przyspieszy dostarczanie użytkownikom nowych funkcjonalności a także odświeży wizerunek marki odpowiadając na trendy obecne na rynku usług finansowych. 

ETAPY WYTWORZENIA APLIKACJI MOBILNEJ

ETAPY WYTWORZENIA APLIKACJI MOBILNEJ

  • Analiza i określenie zakresu funkcjonalnego aplikacji.
  • Wytworzenie interfejsu programistycznego komunikującego się z wewnętrznymi systemami bankowości elektronicznej.
  • Zaprojektowanie UX aplikacji oraz wykonanie projektu graficznego. 
  • Przygotowanie prototypu aplikacji i testy użyteczności.
  • Wytworzenie aplikacji w technologii Flutter i integracja z wewnętrznymi systemami klienta.
  • Testy aplikacji.
  • Publikacja aplikacji w sklepach Google Play i App Store.

ROZWIĄZANIE

ROZWIĄZANIE

Stworzenie aplikacji było poprzedzone gruntowną analizą potrzeb klienta. W tym celu przeanalizowaliśmy doświadczenie użytkowników, badając ich reakcje i weryfikując ich potrzeby. 

„Aplikacja została całkowicie wytworzona wewnętrznie, przy pomocy innowacyjnej technologii Flutter, przeznaczonej do tworzenia wieloplatformowych aplikacji mobilnych.” – mówi Karol Grabowicz, Kierownik Projektu w Departamencie Rozwoju Oprogramowania w Aplitt.

Flutter pozwala na utrzymywanie jednego, wspólnego kodu aplikacji dla użytkowników dwóch systemów operacyjnych (iOS i Android). Dzięki temu już na samym początku udało się spełnić potrzeby klienta dotyczące redukcji kosztów oraz zapewnić szybsze dostarczanie nowych funkcjonalności użytkownikom. 

W procesie projektowania zadbaliśmy o minimalizm i przejrzystość opierając się o Material Design, czyli język projektowy opracowany przez Google. 

Aplikacje pozwalające na zarządzanie finansami klientów muszą spełniać najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa. Aplitt zapewnia takie standardy od wielu lat świadcząc usługi informatyczne klientom z sektora finansowego i posiadając certyfikację ISO 27 001. Aplikacja Kasa Stefczyka Online została wielopoziomowo przetestowana przed publikacją w sklepach – wszystko z myślą o bezpieczeństwie użytkowników oraz ich danych. 

WYNIK

WYNIK

Aplikacja została udostępniona użytkownikom w lutym 2022. W rok po premierze w sklepie Google Play cieszy się wysoką średnią 4,7 na 5, a w App Store użytkownicy oceniają ją na 4,5 punktu na 5 możliwych. Dziękujemy naszemu klientowi za zaufanie!  

ZDANIEM KLIENTA

Jesteśmy bardzo zadowoleni z elastyczności i dostępności zespołu projektowego, z którym pracowaliśmy przy wdrożeniu. Nasz partner technologiczny dbał o to, aby projekt był zgodny z najlepszymi praktykami i standardami branżowymi. Wspólnie pracowaliśmy nad rozwojem i testowaniem aplikacji mobilnej, aby zapewnić najwyższą jakość produktu. Polecamy firmę Aplitt innym przedsiębiorcom przede wszystkim z uwagi na łatwość komunikacji, zrozumienie i dostosowanie do wymagań stawianych przez klienta oraz profesjonalne podejście do ich realizacji”

Marcin Belchnerowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Projektów Informatycznych, Kasa Stefczyka

YouTube player