Autoryzacja transakcji
Czyli o usłudze dostępnej 24h/dobę
Z artykułu dowiesz się:
Bankowość elektroniczna i bankowość mobilna to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku finansowego. Powszechność dostępu za pośrednictwem Internetu, funkcjonalność oraz intuicyjność dostarczanych rozwiązań sprawia, że coraz chętniej korzystamy z tego kanału bankowego.
Pierwsze usługi bankowości elektronicznej w Polsce zostały zaoferowane Klientom na początku lat 90-tych. Nic dziwnego, że większość z nich wymaga dziś rozbudowy i przystosowania do obecnych wymogów rynku, w tym choćby przystosowania do aktualnych wersji systemów operacyjnych. Jednym z systemów wymagających modernizacji był system DebitHost, odpowiedzialny przede wszystkim za autoryzację operacji obciążenia rachunku klienta przez różne kanały płatnicze.

Wyzwanie dla Aplitt
Dużym problemem okazało się nieprzystosowanie istniejącego systemu u naszego klienta, odpowiedzialnego za obsługę transakcji kartowych do wymogów rynku i wymogów dyrektywy unijnej. Klienci oczekują dziś dostępu i możliwości wykonywania transakcji bankowych, w tym transakcji elektronicznych 24h/dobę, a tego przestarzały system nie zapewniał. Z kolei dla banku obszarem nadużyć okazały się ograniczenia DebitHost w obszarze blokowania środków na koncie.
- modernizacja systemu obsługującego transakcje płatnicze, dzięki której system będzie dostępny dla klienta 24/7 w sposób transparentny dla klienta
- przełączenie 20 instytucji finansowych na nowe, należące do Aplitt kanały komunikacyjne online bez przerwy technicznej
- integracja z nowym operatorem kart
- zcentralizowanie pracy niejednorodnego środowiska, pracującego w różnych modelach współpracy, w tym outsourcingu
- przystosowanie systemu do dyrektywy unijnej
W ramach projektu wdrożyliśmy od zera skalowalne, wydajne i wysoko dostępne rozwiązanie. W sposób płynny – nie narażając klienta na przerwy w świadczeniu usług. Dzięki temu płatności natychmiastowe mogły być realizowane przez całą dobę, nie tylko do godziny 20:00.
Co osiągnęliśmy
- Podnieśliśmy stabilność i bezpieczeństwo pracy systemu obsługującego transakcje płatnicze
- Zapewniliśmy nową jakość w obsłudze płatności elektronicznych – udostępniliśmy informację i możliwość dokonywania transakcji w trybie online przez całą dobę
- Poprzez modernizację systemu otworzyliśmy możliwości sprawnego przeprowadzania aktualizacji i dostarczania nowych funkcjonalności bez okien serwisowych
Sukces w liczbach
Prace nad pierwszą wersją systemu trwały 8 miesięcy. Pełną funkcjonalność i wdrożenie systemu we wszystkich instytucjach nastąpiło 18 listopada 2019. Łączna wartość transakcji zautoryzowanych przez system przekroczyła w tym roku 2 mld złotych. Włączyliśmy do pracy w systemie 20 instytucji finansowych.
Jeżeli Twój projekt również wymaga indywidualnego podejścia to niezależnie od branży, w której działasz – zrealizujmy to razem.
*nasza lista referencyjna obejmuje wiele przedsiębiorstw, które ze względu na kluczowe znaczenie realizowanych prac zastrzegła sobie poufność informacji o stosowanych w nich rozwiązaniach, niekiedy rozszerzając ją na zakaz podawania jakichkolwiek informacji o współpracy